
Pulpit nawigacyjny Zoom umożliwia administratorom konta przeglądanie informacji, od ogólnego wykorzystania po dane dotyczące spotkań na żywo. Dane te mogą być wykorzystane do analizy zaistniałych problemów, a także do lepszego zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy prowadzą spotkania w firmie.
Dane z pulpitu nawigacyjnego są aktualizowane codziennie o godzinie 12:00 GMT. Dane są przechowywane w Dashboard przez 12 miesięcy. Uwaga: Jeśli posiadasz konto Video SDK, dowiedz się więcej o informacjach z pulpitu nawigacyjnego dostępnych dla programistów.
Warunki do rozpoczęcia korzystania z Zoom Dashboard:
- Plan Business, Education, Enterprise lub API
- Uprawnienia właściciela konta lub administratora
Jak zacząć z Zoom Dashboard:
- Zaloguj się do portalu internetowego Zoom.
- W menu nawigacyjnym kliknij Dashboard.
Informacje o ochronie prywatności
Nie można wyświetlić następujących informacji dla uczestników spoza Twojej organizacji:
- Adres MAC.
- Kamera (przykład: „Kamera zintegrowana”)
- Urządzenie (przykład: „Windows”)
- Domena
- ID dysku twardego
- Mikrofon (przykład: „Mikrofon zewnętrzny”)
- Głośnik (przykład: „Słuchawki zewnętrzne”)
- Lokalny adres IP
- Wersja
- Centrum danych
Pulpit nawigacyjny
Pulpit nawigacyjny umożliwia przeglądanie ogólnych statystyk dotyczących korzystania z funkcji Zoom. Dane na stronie pulpitu nawigacyjnego można filtrować według daty w lewym górnym rogu.
Na karcie Pulpit nawigacyjny znajdują się wykresy przedstawiające szybkie statystyki dotyczące użytkowników, spotkań oraz pokojów Zoom. Wiele wykresów ma strzałki umożliwiające dostosowanie wyświetlanych danych, a informacje można wyeksportować, klikając przycisk ‘Eksportuj szczegóły do CSV’.
Dowiedz się więcej o statystykach i wykresach dostępnych na karcie Dashboard.
Zakładka Spotkania
Sekcja Spotkania pozwala zobaczyć całkowitą liczbę spotkań na żywo, jak również odbywające się spotkania w przeszłości. Poprzednie spotkania można wyeksportować do pliku CSV. Przegląd pokaże, czy podczas spotkania używano audio, wideo, współdzielenia ekranu i nagrywania. Możesz również zobaczyć typy licencji każdego użytkownika na Twoim koncie.
Wybranie dowolnego identyfikatora spotkania ID pozwoli uzyskać więcej informacji na temat odbywającego się spotkania. Informacje te dotyczą m.in. miejsca łączenia się użytkowników oraz jakości sieci. W przypadku trwających spotkań przycisk Dołącz jako asystent pozwala administratorowi dołączyć do spotkania jako współgospodarz, jeśli gospodarz jest aktualnie zalogowany i uczestniczy w spotkaniu. W przypadku przeszłych spotkań można najechać na ikonę informacji, aby zobaczyć, jak uczestnik opuścił spotkanie.
Wybranie nazwy dowolnego uczestnika może dostarczyć bardziej szczegółowych informacji na temat jego połączenia. Wyświetlanie bieżących szybkości wysyłania/odbierania dla różnych części połączenia.
Można również zobaczyć wykresy w czasie rzeczywistym, które wskazują jakość połączenia przy wysyłaniu/odbieraniu wideo, audio i udostępnianej zawartości. Jeśli w tym czasie nic nie jest wysyłane ani odbierane, nie będą wyświetlane żadne informacje. Na pulpicie nawigacyjnym będą wychwytywane następujące informacje:
- Bitrate – liczba bitów na sekundę, które mogą być przesyłane wraz z siecią cyfrową.
- Latencja – ilość czasu, jaką potrzebuje pakiet, aby przebyć drogę z jednego punktu do drugiego. W przypadku Zoomu jest to czas, jaki zajmuje pakiet audio, wideo lub współdzielenia ekranu, aby przejść z klienta Zoomu do chmury Zoomu.
- Jitter – zmienność opóźnienia odbieranych pakietów.
- Avg. Loss – średnia wielkość strat pakietów, czyli procent pakietów, które nie docierają do celu.
- Max Loss – maksymalna wielkość utraty pakietów, czyli maksymalny odsetek pakietów, które nie docierają do celu.
Pulpit nawigacyjny VDI
Klient hosta VDI to klient Zoom Meeting VDI zainstalowany na wirtualnym pulpicie. Właściciele i administratorzy kont mogą przeglądać metryki wykorzystania konta dla VDI, korzystając z wykresów VDI Host Client i VDI Plugin.
Zakładka Zoom Rooms
Część pulpitu nawigacyjnego poświęcona Zoom Rooms informuje o rodzaju konfiguracji pokoju, jego kodzie dostępu oraz, co ważniejsze, o jego aktualnej dostępności dla innych osób, które mogą korzystać z niego podczas spotkań. Jeśli masz włączone powiadomienia o stanie Zoom Rooms, możesz szybko zidentyfikować wszelkie problemy. Kliknij nazwę sali, aby zobaczyć więcej szczegółów.
Zakładka CRC
Część CRC w pulpicie nawigacyjnym pozwala zobaczyć całkowitą liczbę portów CRC używanych na koncie. Wskaźnik max pokazuje maksymalną liczbę portów używanych w danej godzinie, natomiast wskaźnik total pokazuje całkowitą liczbę połączeń H.323/SIP w danej godzinie.
Zakładka Webinar
Zakładka Webinar jest podobna do spotkań. Możesz zobaczyć trwające webinary na żywo, jak również te z przeszłości. Wszystkie te same informacje od uczestników spotkań będą widoczne dla panelistów w webinarze. W przypadku uczestników można zobaczyć listę podstawowych informacji, takich jak imię i nazwisko, urządzenie, adres IP, lokalizacja, typ sieci, urządzenie, czas dołączenia/odejścia oraz powód odejścia.
Zakładka Zoom Chat
Zakładka Zoom Chat pokazuje informacje o tym, jak użytkownicy korzystają z czatu Zoom. Możesz zobaczyć, ile wiadomości wysłali i otrzymali oraz jakie są ich typy. Możesz dostosować zakres dat u góry i wyszukiwać według użytkownika lub adresu e-mail.
Zakładka Downloads
W zakładce Downloads są wyświetlane wszystkie pliki CSV eksportowane z aplikacji Dashboard. Wyświetlana jest nazwa raportu, zakres dat raportu, czas wygenerowania raportu i status raportu. Jeśli raport jest gotowy, w statusie raportu pojawi się opcja Pobierz.
Zakładka Zoom Phone
Zakładka Zoom Phone wyświetla ogólną jakość połączeń Zoom Phone na podstawie MOS (Mean Opinion Score). Możesz również kliknąć opcję Rozszerzenia, aby wyszukać statystyki konkretnego użytkownika na podstawie numeru wewnętrznego.