Nauka hybrydowa – wskazówki i przydatne funkcje

Klasa zdalna

Po powrocie do szkół sposób nauczania się zmieni. Niektóre części świata wprowadzają nowe ograniczenia ze względu na pandemię. Nauka hybrydowa stała się kluczowym elementem zapewniania ciągłości edukacji.

Na całym świecie dyrektorzy szkół rozszerzają swoje plany dotyczące dalszego wspierania hybrydowego nauczania, również po pandemii. Nauka hybrydowa może być przydatna w wielu sytuacjach np. w przypadku niesprzyjającej pogody, choroby, problemów z dojazdem uczniów do szkoły, a także innych problemów uniemożliwiających uczniom uczęszczanie na zajęcia osobiście. Hybrydowe lekcje pozwalają na kontynuowanie nauki praktycznie z dowolnego miejsca.

Nauczanie w środowisku hybrydowym jest jednak zupełnie inne niż nauczanie stacjonarne. Nauczyciele sugerują aby wszyscy uczniowie – nawet ci w klasie – dołączali do zajęć Zoom. Wszyscy uczniowie korzystający z Zoom mogą używać narzędzi i funkcji, aby stworzyć angażujące doświadczenie dla każdego.

Dziewczynka w maseczce

Breakout Rooms

Breakout Rooms ułatwiają naukę w grupie i współpracę między uczniami dołączającymi do lekcji zdalnie i będącymi w klasie osobiście. Wszyscy uczniowie mogą dołączyć do spotkania Zoom. Funkcja Breakout Rooms, daje uczniom z klasy i online możliwość spotkania i wspólnej pracy, bez względu na to, gdzie się znajdują.

Zoom Breakout Rooms umożliwia:

  • Przed zajęciami przydzielenie uczniów do pokojów Braekout Rooms.
  • Wstępne przypisanie pokoi na spotkania cykliczne, aby mieć możliwość  zapisania tych samych pokoi dla swojej klasy na cały kwartał lub semestr (przydatne w przypadku długich projektów grupowych).
  • Losowe przydzielanie uczniów do pokojów.
  • Pozwala uczniom wybrać, do którego pokoju chcą dołączyć oraz przechodzić między pokojami (idealne do swobodnych dyskusji na interesujący ich temat np. grup czytelniczych lub grup do nauki – można oznaczyć pokoje zgodnie z tematem).
  • Przekazanie współgospodarzom takich samych możliwości, jak gospodarze spotkań w pokojach.
  • Pozwala uczniom poprosić o pomoc, dając powiadomienie nauczycielowi, aby wszedł do danego pokoju.

Masz więcej pytań? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o korzystaniu z Breakout Rooms: https://zoom-polska.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-korzystaniu-z-zoom-breakout-rooms/

Dzieci przy laptopie - nauka hybrydowa

Czat

Czat na spotkaniu może być bardzo przydatnym narzędziem dla nauczycieli do angażowania uczniów. Umożliwia on dostosowanie się do uczniów o różnych stylach komunikacji, zwłaszcza uczniów zdalnych lub tych, którzy nie czują się komfortowo, odpowiadając na głos.

Czat umożliwia:

  • Zadawanie pytań i odpowiadanie na czacie.
  • Szybkie przeglądanie wiadomości i odpowiadanie na pytania w określonej kolejności, wybieranie pytań i odpowiedzi, które mogą prowadzić do dalszej dyskusji, i zachęcać uczniów do wzajemnego czytania wiadomości.
  • Wyznaczenie ucznia jako monitorującego czat i czytanie na głos pytań w klasie.
  • Dostosowanie ustawień czatu i wyłączanie prywatnego dostęp do czatu. W ten sposób uczniowie mogą rozmawiać publicznie z całą klasą lub wysyłać prywatne wiadomości do nauczyciela.

Interaktywna tablica i adnotacje

Interaktywne tablice i funkcje adnotacji pozwalają uczniom na równy wkład w czasie lekcji
i wyrażanie opinii na temat pracy innych uczniów. Oto kilka pomysłów na użycie tablicy
i adnotacji:

  • Poproś ucznia, aby pokazał swoją pracę na tablicy, a inni uczniowie napiszą pytania lub sugestie bezpośrednio na ekranie.
  • Pokaż dwa różne obrazki na ekranie i poproś uczniów o umieszczenie adnotacji obok zdjęcia, które najlepiej pasuje do lekcji.
  • Napisz podpowiedź na środku tablicy i daj uczniom kilka minut na zapisanie swoich przemyśleń lub narysowanie odpowiedniego obrazka.

W klasie hybrydowej idealnie sprawdzą się monitory All-In-One: https://www.acnet.com.pl/monitory-all-in-one/

Adnotacje na monitorze DTEN - nauka hybrydowa

Ustalanie podstawowych zasad dla hybrydowej klasy

Nauka hybrydowa to nowe doświadczenie dla wielu uczniów oraz nauczycieli. Stworzenie reguł
i wytycznych w hybrydowej klasie może pomóc w ustaleniu oczekiwań co do tego, jak uczniowie powinni zachowywać się i wchodzić w interakcje.

Poniżej kilka wskazówek:

  • Uważaj, aby nie wykluczać uczniów zdalnych, mówiąc zbyt cicho, pozostając wyciszonym lub zasłaniając widok kamery.
  • Rozmawiaj ze wszystkimi uczniami, nie tylko tymi w klasie.
  • Bierz udział w działaniach w Zoom, takich jak wysyłanie wiadomości na czacie, odpowiadanie na ankiety i cyfrowe dodawanie adnotacji do prac uczniów.
  • Włączaj kamerę podczas lekcji.
  • Zachęcaj uczniów do wykorzystywania reakcji i niewerbalnych informacji zwrotnych jako sposobu na komunikację i pozostanie zaangażowanym.

Chcesz poznać więcej wskazówek i pomysłów dotyczących hybrydowego nauczania? Zapisz się na szkolenie! https://zoom-polska.pl/szkolenia/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.