Możliwość brandingu na Zoomie

Branding na Zoomie

Zoom daje możliwość brandingu, czyli dostosowania strony rejestracji na spotkanie lub webinar. W przypadku zwykłego spotkania do strony z rejestracją możemy dodać baner oraz logo, natomiast licencja Zoom Webinar daje więcej opcji. Pozwala na dodanie schematu kolorów, tytułu, banera, logo, informacji o prelegentach, w tym opisy i zdjęcia profilowe (dla maksymalnie trzech prelegentów).

Można również wyznaczyć adres URL postu, na który użytkownicy będą przekierowywani ze strony programu uruchamiającego Zoom oraz dostosować opis mediów społecznościowych, który zostanie dołączony, gdy link rejestracyjny udostępnimy na Facebooku lub LinkedIn.

Użytkownicy mogą dostosować te ustawienia podczas planowania webinaru wymagającego rejestracji. Administratorzy mogą dostosować ustawienia brandingu webinarów z poziomu konta. Mogą również dostosować ustawienia e-maili.

Dostęp do ustawień brandingu webinarów

Aby uzyskać dostęp do brandingu webinaru należy zalogować się na swoje konto Zoom. Następnie kliknąć zakładkę Webinars (webinaria) po lewej stronie. Po stworzeniu lub wybraniu istniejącego webinaru należy kliknąć na jego tytuł i wybrać kartę Branding.

Po uzyskaniu dostępu do ustawień brandingu dla określonego webinaru można dostosować ustawienia takie jak:

1. Tytuł

Domyślnie tytuł rejestracji na webinar to „Webinar Registration”. Aby zmienić tytuł webinaru, należy kliknąć przycisk Edit (edytuj) i wpisać własny tytuł (również w języku polskim). Aby zapisać nowy tytuł wystarczy kliknąć przycisk Save (zapisz).

Możliwość brandingu na Zoomie: Zmiana tytułu webinara

2. Baner

Można dodać baner, który będzie wyświetlany u góry strony z rejestracją oraz w e-mailach z zaproszeniem i potwierdzeniem rejestracji. Należy pamiętać, żeby baner, który chcemy dodać spełniał następujące wymagania:

  • Format: GIF, JPG / JPEG lub 24-bitowy PNG
  • Wymiary: 640 na 200 pikseli (zalecane), 1280 na 1280 pikseli (maksymalnie)
  • Maksymalny rozmiar pliku: 1024 KB

Po przygotowaniu odpowiedniego banneru należy kliknąć opcję Upload (prześlij) w sekcji Baner i wybrać obraz na swoim komputerze. Zostanie on automatycznie przesłany i pojawi się na stronie rejestracji. Jeśli tak nie jest, należy upewnić się, czy na pewno spełnia wymagania.

Możliwość brandingu na Zoomie: Dodawanie baneru do webinara

3. Logo

Można również dodać logo, które będzie wyświetlane po prawej stronie podczas rejestracji. Logo musi spełniać następujące wymagania:

  • Format: GIF, JPG / JPEG lub 24-bitowy PNG
  • Wymiary: 640 na 200 pikseli (zalecane), 600 na 600 pikseli (maksymalnie)
  • Maksymalny rozmiar pliku: 1024 KB

Następnie należy kliknąć opcję Upload (prześlij) oraz znaleźć i wybrać logo na swoim komputerze. Zostanie ono automatycznie przesłane i pojawi się na stronie rejestracji.

Możliwość brandingu na Zoomie: 
Dodawanie logo do webinara

4. Informacje o prelegentach

W sekcji Speakers kliknij napis Add a speaker (dodaj prelegenta).

Następnie pojawi się okno, w którym będzie można dodać zdjęcie prelegenta,wpisać jego imię i nazwisko, stanowisko, organizację i biografię (może składać się z maksymalnie z 400 znaków). Aby zapisać należy kliknąć przycisk Save.

Jeśli chcemy dodać kolejnego prelegenta wystarczy kliknąć napis Add another speaker. Warto pamiętać, że maksymalnie można dodać informacje o 3 prelegentach. Informacje o prelegentach znajdą się nie tylko na stronie z rejestracją, ale również w wiadomości e-mail z zaproszeniem na webinar i e-mail u z potwierdzeniem rejestracji.

Uwaga: Informacje o mówcach nie są widoczne podczas przeglądania strony rejestracji w przeglądarce mobilnej, tylko podczas przeglądania w przeglądarce na komputerze.

Możliwość brandingu na Zoomie: 
Uzupełnianie informacji o prelegentach

5. Motyw

W sekcji Theme (motyw) kliknij opcję  Change Theme (zmień motyw). Następnie istnieje możliwość wybrania jednego z istniejących motywów lub wybór opcji Custom (niestandardowy), aby utworzyć motyw z własnymi kolorami. Po wybraniu opcji Custom, otworzy się  nowe okno, w którym można użyć kontrolera kolorów, aby wybrać własne kolory dla tła, tekstu nagłówka i przycisku.

Możliwość brandingu na Zoomie: 
Zmiana motywu

6. Adres URL po spotkaniu

Adres URL może być używany do przekierowywania uczestników do dowolnej witryny internetowej po opuszczeniu webinaru lub do przekierowywania uczestników na określoną stronę, aby mogli np. podać dalsze informacje lub uzyskać więcej informacji. Aby ustawić adres strony należy kliknąć przycisk Edit w sekcji Post Attendee URL. Następnie wprowadzić adres URL, na który mają być przekierowywani uczestnicy i kliknąć Save. Zoom umożliwia też utworzenie ankiety, która uruchomi się automatycznie po zakończeniu webinaru. Można to ustawić w zakładce Polls/Survey (ankiety).

7. Opis w mediach społecznościowych

W sekcji Social Media Share Description należykliknąć opcję Edit i dostosować opis, który wyświetli się w mediach społecznościowych (Facebooku lub LinkedIn) po udostępnieniu webinaru. Poniżej można jeszcze zaznaczyć czy chcemy aby baner i logo również wyświetlały się w poście w mediach społecznościowych. Aby zapisać ustawienia należy kliknąć Save.

Możliwość brandingu na Zoomie: Dodawanie opisu na media społecznościowe

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwości brandingu na Zoomie lub poznać inne funkcje – zapisz się na szkolenie – wszystkiego Cię nauczymy!

Szkolenia:  https://zoom-polska.pl/szkolenia/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.