Livestreaming z Zoom

Dotrzyj do nowych odbiorców i twórz wirtualne społeczności

Choć wielu może myśleć, że livestreaming jest tylko dla graczy i influencerów z mediów społecznościowych, zmienił on zasadniczo sposób, w jaki rozrywka, organizacje, politycy i wiele innych osób łączą się ze swoimi społecznościami i sobą nawzajem. Wielu streamerów, traktujących swoje transmisje jako hobby w niepełnym wymiarze godzin, było nawet w stanie przekształcić swój kanał streamingowy w pełnoetatowy i satysfakcjonujący biznes! 

Korzystając z kilku udanych platform strumieniowych, takich jak Youtube, Instagram, Facebook i Twitch z nowymi widzami pojawiającymi się każdego dnia, istnieje wiele możliwości, aby rozszerzyć zasięg swoich treści i pomysłów. A dzięki możliwości prowadzenia transmisji bezpośrednio z platformy Zoom, dotarcie do nowych odbiorców nigdy nie było łatwiejsze. 

Oto kilka pomysłów na to, jakiego rodzaju treści można transmitować na żywo w Zoomie (oraz kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć!)

     

Hobby

Każdy ma swoje ulubione hobby – a istnieje ich praktycznie nieskończona ilość. Widzowie często wchodzą na platformy livestreamingowe, aby oglądać innych, poszerzać swoje zainteresowania lub nawet podpatrzeć kilka sztuczek lub wskazówek od ekspertów. 

Jeśli Ty lub Twoja organizacja sprzedajecie produkty jako zainteresowania, możecie zorganizować wideo na żywo, wyjaśniając wartość swoich produktów lub po prostu pokazując je w akcji. Klienci mogą z pierwszej ręki przyjrzeć się Twoim produktom, nie czując presji, aby je kupić. Dotyczy to produktów z różnych branż, takich jak outdoor, gotowanie, technologia, motoryzacja, ogrodnictwo, opieka domowa i wiele innych!

A co najlepsze? Każda firma, od start-upów do organizacji korporacyjnych, może dotrzeć do nowych odbiorców i wypromować nowy biznes, biorąc udział w livestreamingach!  

*Pro tip – Stwórz społeczność: Połącz się z innymi twórcami w przestrzeni, którzy uzupełniają twoje produkty i pomysły i wspierajcie wzajemnie swoje strumienie. Robienie livestreamu razem lub dzielenie się nawzajem swoimi audycjami poprzez współdzielenie ekranu lub czat in-stream może pomóc wam obu rozszerzyć swoją publiczność. 

Pozycja lidera

Każdy chce mieć dostęp do najskuteczniejszych strategii, przydatnych wskazówek i ważnych informacji, które mogą dać mu przewagę, jakiej potrzebuje, aby odnieść sukces w życiu lub biznesie. Jeśli masz wartościowe informacje, którymi możesz podzielić się ze swoimi odbiorcami, możesz szybko zyskać wielu odbiorców. 

Możesz tworzyć różne treści – wszystko zależy od tego, co masz do zaoferowania. Od krytycznych wskazówek biznesowych do strategii coachingu życiowego, tworzenie tego rodzaju treści pozycjonuje Ciebie lub Twoją organizację jako liderów w danej przestrzeni i może wzmocnić Twoje wysiłki marketingowe i budowanie marki.

Wskazówka *Pro – Zwracaj się bezpośrednio do swoich odbiorców – jeśli mówisz do wszystkich, to mówisz do nikogo. Nie bój się skupić swojej treści lub webinaru na konkretnych tematach, takich jak budowanie relacji z klientami, zamykanie trudnych klientów, a nawet zarządzanie zespołami zdalnymi. Pamiętaj, aby nagrać swoje sesje, aby móc je później udostępnić lub wykorzystać w mediach społecznościowych lub w innych działaniach marketingowych. 

Rozrywka

Platformy livestreamingowe są popularne wśród szerokiej publiczności, ponieważ zapewniają ono miejsce, w którym widzowie mogą znaleźć szeroki zakres opcji rozrywki – gry, rzemiosło, szachy, muzyka, gotowanie, a nawet niszowe tematy, takie jak renowacja antyków. Wszystko znajdzie swojego odbiorcę! 

Z milionami widzów szukających różnych form rozrywki, zawsze jest miejsce na twój content a różni widzowie czekają, aby go zobaczyć. Istnieje wiele możliwości tworzenia treści, które podkreślają Twoje produkty i pomagają szerzyć informacje o Twojej firmie. Na przykład, projektant wnętrz może zorganizować webinarium remontowe, które daje widzowi pomysły na darmową metamorfozę domu, lub lokalny sklep wędkarski może livestreamować wycieczkę do pobliskiego jeziora z jednym z ich przewodników rybackich – niebo jest limitem! 

Wskazówka *Pro – Stwórz możliwości sprzedażowych poprzez rozrywkę: Zamiast próbować bezpośrednio sprzedać produkt, zrób to podczas rozrywkowego webinaru lub wideo, wspomnij, że dostarczyłeś listę produktów lub usług w opisie lub czacie in-stream – to pomaga zainteresowanym klientom znaleźć to, czego szukają bez przerywania oglądania.

Społeczności wirtualne

Wielu widzów wchodzi na platformy streamingowe, aby się rozerwać lub nauczyć czegoś nowego, ale coraz więcej użytkowników poszukuje społeczności wirtualnych. Bez możliwości łączenia się, czatowania i dzielenia się doświadczeniami z innymi widzami, livestreaming nie byłby taki sam.

Możesz szybko zbudować kwitnącą i zaangażowaną społeczność poprzez livestreaming webinarów i treści, które zachęcają do kontaktów społecznych. Na przykład, Twoja organizacja może stworzyć wydarzenie charytatywne z rozrywką na żywo, które możesz następnie livestreamować i zbierać datki bezpośrednio podczas wydarzenia. Możesz również stworzyć wydarzenie na żywo, takie jak spotkanie społeczności lub wydarzenie korporacyjne, które można następnie przesłać na żywo do mediów społecznościowych. 

*Wskazówka – zaangażowany koordynator jest niezbędny: Podczas livestreamingu wydarzenia, posiadanie koordynatora, który ściśle monitoruje czat, aby odpowiadać na pytania, udostępnia linki i ma oko na rzeczy, pomoże twoim wirtualnym uczestnikom czuć się bardziej zaangażowanymi i poinformowanymi, a co najważniejsze, pomoże im dobrze się bawić!