Kiedy używać Zoom Meetings, a kiedy Webinars?

Kiedy korzystać z Zoom Meeting, a kiedy z Webinars?

Korzystając z Zoom Meetings i Zoom Webinars można bezproblemowo zorganizować wirtualne wydarzenie światowej klasy. Te dwa rozwiązania mogą obsługiwać różnorodne angażujące i interaktywne wydarzenia online. Istnieje jednak kilka kluczowych różnic podczas korzystania z Zooma do spotkań i Zooma do webinariów.

Zoom Meetings służy do spotkania grupy osób w celu dwustronnej dyskusji i współpracy. Najlepszy jest do współpracy grupowej, spotkań zespołowych, prezentacji sprzedażowych, nauki, pracy i szkoleń online. Spotkania umożliwiają wszystkim uczestnikom łatwą interakcję i udostępnianie sobie nawzajem i gospodarzowi informacji.

Zoom Webinars nadaje się do prezentacji dla dużej publiczności, gdzie gospodarz chce mieć większą kontrolę. Członkowie publiczności dołączają bez włączonego dźwięku lub obrazu. W przypadku seminariów internetowych nacisk kładziony jest na prezentera lub panelistów. Publiczność przyłącza się, aby słuchać i uczyć się, a na koniec zadawać pytania. Zoom Webinars wspiera duże wydarzenia wewnętrzne i zewnętrzne takie jak: spotkania firmowe, rady miejskie, ogłoszenia o produktach, konferencje dla klientów, koncerty, a nawet spotkania religijne.

Przyjrzyjmy się dokładniej funkcjom każdego rozwiązania, aby lepiej zrozumieć, które rozwiązanie zastosować organizując wydarzenie online.

Zoom Meetings

Spotkania są zaprojektowane tak, aby w dużym stopniu współpracować, umożliwiają wszystkim uczestnikom udostępnianie treści i włączanie lub wyłączanie wideo, dodawanie adnotacji, tablicę i udział w rozmowie.

Oto kluczowe funkcje, które można wykorzystać podczas spotkań:

Poczekalnia – oprócz wymagania hasła, gospodarz może włączyć Poczekalnię do sprawdzania uczestników i umożliwiać dołączanie tylko zaproszonym na wydarzenie osobom.

Rejestracja – w przypadku licencjonowanych użytkowników Zoom Meetings istnieje możliwość planowania spotkań i wymagania rejestracji uczestników.

Udostępnianie ekranu – gospodarz spotkania może udostępniać cenne treści oraz umożliwiać uczestnikom udostępnianie swojego ekranu. Podczas udostępniania ekranu można również udostępniać dźwięk z komputera, który doskonale nadaje się do odtwarzania muzyki i filmów.

Tablica – udostępniając ekran, istnieje możliwość korzystania z tablicy. Możliwe jest też udostępnienie pustego, białego ekranu, na którym można dodawać adnotacje. Podobnie jak na tablicy w klasie, można rysować, pisać i naklejać na nią naklejki. Gospodarz spotkania może pozwolić uczestnikom na wspólne dodawanie adnotacji, co oznacza, że ​​mogą również korzystać z udostępnionych treści.

Breakout Rooms – funkcja Breakout Rooms umożliwia podzielenie spotkania na nawet 100 oddzielnych sesji, tworząc indywidualne przestrzenie do ścisłej współpracy i dyskusji w małych grupach.

Reakcje – uczestnicy mogą reagować podczas spotkania za pomocą emotikonów, aby komunikować się bez przerywania spotkania. Emotikony pojawiają się w rogu filmu uczestnika.

Czat – czat podczas spotkania obsługuje rozmowy prywatne (1 do 1) oraz czaty grupowe. Gospodarz spotkania może wybrać, z kim uczestnicy mogą rozmawiać lub całkowicie wyłączyć czat.

Ankiety – licencjonowani użytkownicy Zoom Meetings mogą stworzyć i uruchomić do 25 ankiet w jednym spotkaniu. Udostępnienie ankiety jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru pozwala nawiązać kontakt z uczestnikami spotkania.

Streaming – licencjonowani użytkownicy Zoom Meetings mają możliwość transmitowania spotkania na YouTube Live, Facebook Live, aby zwiększyć zasięg swoich odbiorców.

Zarządzanie widokiem – gospodarz lub współprowadzący może wyróżnić maksymalnie dziewięciu uczestników wideo jako głównych aktywnych mówców (uczestnicy będą widzieć tylko tych mówców). Ta funkcja jest często używana do wyróżnienia prelegenta. Gospodarz lub współgospodarz może również zmienić kolejność widoku galerii dla uczestników.

Podczas organizowania dużych spotkań ważne jest, aby gospodarz wiedział, do jakich funkcji ma dostęp i jak je włączać/wyłączać, aby zapewnić bezpieczne i niezakłócone wydarzenie online. Sprawdź nasz wpis na temat bezpieczeństwa Zooma: https://zoom-polska.pl/jakie-opcje-bezpieczenstwa-zapewnia-wersja-zoom-5-0/

Zoom Webinars

Zoom Webinars jako dodatek do płatnej licencji Zoom Meeting, zapewnia narzędzie do łączenia i angażowania publiczności na całym świecie. Korzystanie z Zoom podczas webinariów zapewnia doskonałą jakość wideo i niezawodność, a także bezproblemową obsługę.

Oto kluczowe funkcje, które sprawią, że wydarzenia online będą atrakcyjne i skuteczniejsze podczas korzystania z Zoom do webinarów:

Rejestracja – podczas planowania webinaru można wymagać rejestracji. Podobnie jak w przypadku spotkań, można dostosować stronę rejestracji, aby przechwytywać żądane pola.

Branding – to możliwość dostosowania swojej strony rejestracji na seminarium internetowe, dodając schemat kolorów, tytuł, baner, logo i informacje o prelegencie.

Źródłowe adresy śledzenia URL – umożliwia tworzenie unikalnych linków, które pozwolą zobaczyć, skąd pochodzą rejestrujący się uczestnicy (jeśli udostępni się stronę rejestracji na seminarium internetowe w wielu lokalizacjach). Można na przykład udostępnić jeden link do śledzenia źródła na Facebooku, a drugi na Twitterze, aby sprawdzić, który działa najlepiej.

Pytania i odpowiedzi – funkcja pytań i odpowiedzi umożliwia uczestnikom wysyłanie pytań podczas webinaru. Gospodarz, współgospodarze i paneliści mogą odpowiadać na przesłane pytania. Ponadto, jeśli gospodarz na to zezwala, uczestnicy mogą odpowiadać na pytania innych uczestników. Po seminarium internetowym można pobrać raport z pytaniami i odpowiedziami i przejrzeć przesłane pytania. Na przykład, aby zapewnić bardziej ukierunkowane doświadczenie uzupełniające po seminarium internetowym, możesz przejrzeć pytania i tematy, o które pytał uczestnik.

Integracje PayPal i EventBrite – te integracje doskonale nadają się do pobierania opłat za sesje lub zajęcia online. Integracja PayPal umożliwia pobieranie opłaty rejestracyjnej za webinary, a integracja EventBrite umożliwia sprzedaż biletów i zarządzanie rejestracjami na seminaria internetowe (i spotkania) oraz automatyczną synchronizację informacji o uczestnikach.

Ankieta po webinarium – planując webinarium, można skonfigurować ankietę, która pojawi się po wydarzeniu. Ankietę można utworzyć samodzielnie lub przekierować uczestników do rozwiązania ankietowego innej firmy. Ta funkcja jest świetna do uzyskania opinii na temat przebiegu wydarzenia, odbioru treści itp.

Zarządzanie widokiem uczestników – w przypadku webinarów mamy wsparcie trzech ekranów. Można pokazać panelistów, aktywnego mówcę i prezentację w tym samym czasie. Gospodarz webinaru i paneliści mogą również zmienić kolejność widoku galerii.

Streaming – również dzięki Zoom do webinarów istnieje możliwość dotarcia do jeszcze szerszej publiczności poprzez transmisję na YouTube Live, Facebook Live lub na niestandardowej platformie.