Jakie opcje bezpieczeństwa zapewnia wersja Zoom 5.0?

Kliknij na ikonkę „Security”  (Bezpieczeństwo) w dolnym pasku aplikacji

i zobaczysz opcje:

„Lock Meeting” (Zablokuj pokój). Możesz zablokować pokój po wejściu wszystkich zaproszonych osób. Nauczyciel może też na przykład zablokować pokój 5 minut po rozpoczęciu lekcji. Nikt więcej nie dostanie się do pokoju, nawet jeżeli zna ID spotkania i hasło. Spóźnialscy też.

„Enable Waiting Room” (Uruchom poczekalnię – ustawienie domyślne w bieżącej wersji). Do pokoju zostaną wpuszczone osoby tylko po dodatkowej akceptacji przez nauczyciela (gospodarza spotkania) – trzeba kliknąć przycisk „Admit” na liście osób w poczekalni.

„Remove participants” (Usuń niepożądanego uczestnika) Jeżeli zauważysz niepożądanego gościa lub niewłaściwe zachowanie możesz usunąć uczestnika ze spotkania. Wyłączając dodatkowo „Allow removed participants to rejoin” uniemożliwisz mu powtórne wejście.

„Allow participants to:” (Pozwól uczestnikom na:)

  • „Share Screen” (Współdzielenie ekranu). Jeżeli wyłączysz tę możliwość, to żaden uczestnik spotkania nie będzie mógł pokazać treści ze swojego komputera. W ten sposób unikniesz „kłopotliwych” sytuacji.
  • „Chat” – Jeżeli wyłączysz tę możliwość to uczestnicy spotkania nie będą mogli czatować.
  • „Rename Themselves” (Zmianę swojego podpisu). Jeżeli wyłączysz tę opcję to żaden uczestnik nie będzie mógł zmienić swojego podpisu.
  • „Annotate on Shared Content” (Rób adnotacje na udostępnianej treści). Umożliwia uczestnikom robienie adnotacji na treści udostępnianej podczas spotkania. Możemy włączyć lub wyłączyć „Allow/Disable participants annotation” uczestnikom możliwość robienia adnotacji, gdy gospodarz spotkanie udostępnia treść. Wyłączając uniemożliwimy rysowanie, zapisywanie niepożądanej treści na ekranie.

Ponadto po kliknięciu ikonki „Participants” (Uczestnicy) w dolnym pasku:

pojawi się pasek po prawej stronie. Możesz wybrać „Mute All” (wyłącz wszystkim mikrofon):

Dodatkowo, po naciśnięciu „More” (Więcej) pojawi się kolejna lista.

Możesz:

– zaznaczyć „Mute Participants on Entry” (wyłącz mikrofony uczestnikom na wejściu)

i co bardzo istotne

– wyłączyć możliwość włączenia mikrofonów samodzielnie przez samych uczestników („Allow Participants to Unmute Themeselves” – jak na rysunku). W ten sposób żaden uczeń (uczestnik) nie będzie mógł puścić jakiejś muzyki czy innych nieprzyzwoitych tekstów.

Należy pamiętać, że płatni użytkownicy ZOOM’a mogą korzystać z dodatkowej funkcji „autentykacji” (uwierzytelniania), to znaczy uczestnictwa w spotkaniach tylko uwierzytelnionych osób z określonej domeny.

Dodatkowo posiadacze licencji Business mają możliwość instalacji ZOOM’a w swojej wewnętrznej chmurze (instalacja „on-premise”). Stosując przy tym dodatkowe zabezpieczenia określone w Polityce bezpieczeństwa danej organizacji.

5 rzeczy, które zapewnia wersja Zoom 5.0:

  1. 256-bitowe szyfrowanie AES GCM.
  2. Raportowanie niewłaściwego użycia przez użytkowników.
  3. Nowa ikona szyfrowania.
  4. Rozszerzone informacje o centrum danych. Możliwość wyboru regionu centrum danych.
  5. Łatwiejsze i bezpieczniejsze kończenie/opuszczanie spotkań.

Sprawdź czy inne systemy: Microsoft Teams czy Google Meet mają takie opcje bezpieczeństwa. Sprawdzamy, ale nie widzimy. Ktoś coś wie na ten temat?

OpcjaZoomMicrosoft TeamsGoogle Hangouts/Meet
PoczekalniaTAK??????
Blokowanie pokojuTAK??????
Blokowanie uczestnikom udostępniania dokumentówTAK??????
Blokowanie uczestnikom czatuTAK??????
Blokowanie uczestnikom mikrofonówTAK??????
Uwierzytelnianie uczestnikówTAK??????
Usuwanie niepożądanych uczestników TAK??????
Wyłączanie adnotacji do udostępnianych treściTAK??????
SzyfrowanieAES 256 bitów GCM??????
Możliwość wyboru określonego centrum danych na świecieTAK??????
Instalacja we własnej chmurzeTAK??????

Przy innych programach postawiliśmy znaki zapytania, bo nie możemy znaleźć tych opcji. Ale może są? To czekamy na informacje. Na pewno uzupełnimy.

Jeżeli potrzebujesz szkolenia na temat funkcji bezpieczeństwa zgłoś się do nas: zoom@zoom-polska.pl.