Jak organizować zdalne wizyty pacjentów?

Wirtualne wizyty

Najgorszy światowy kryzys zdrowotny od 100 lat zmusił wiele organizacji opieki zdrowotnej do zmiany miejsca i sposobu opieki nad pacjentami. Wideokonferencje zaczęły odgrywać bardzo ważną rolę podczas pandemii koronawirusa.

Obecnie wiele organizacji sektora medycznego używa systemów do wideokonferencji aby:

  • Kontynuować przyjmowanie pacjentów,
  • Zapewnić pacjentom opiekę bezpośrednio w ich domach,
  • Współpracować i prowadzić konsultacje z ekspertami medycznymi z całego świata,
  • Zmniejszać ryzyko zarażenia koronawirusem pracowników służby zdrowia, dzięki zdalnemu badaniu pacjentów.
Współpraca z ekspertami medycznymi z całego świata

Korzystanie z technologii w celu dotarcia do ludzi bezpośrednio w ich domach podczas pandemii znacznie ograniczyło rozprzestrzenianie się wirusa, a także stało się niezbędne, aby:

  • Zapewnić podstawową i pilną opiekę w przypadku powszechnych dolegliwości i chorób nie zagrażających życiu, bez narażania pacjentów,
  • Przeprowadzać rutynowe badania kontrolne,
  • Prowadzić wizyty w zakresie zdrowia psychicznego,
  • Zdalnie monitorować pacjentów z chorobami przewlekłymi, takimi jak choroby serca lub cukrzyca.

Wirtualne wizyty odegrały rolę także w zmniejszeniu liczby nieobecności oraz odwołanych wizyt przez pacjentów. Zdalne wizyty umożliwiają uzyskanie pomocy osobom mającym trudności z dostępem do opieki zdrowotnej np. mieszkające na obszarach wiejskich, którym brakuje transportu, oraz osobom z chorobami, które utrudniają opuszczenie domu.

Korzystanie z Zooma do organizacji zdalnych wizyt

Zdalne wizyty aby były jak najbardziej skuteczne powinny charakteryzować się:

  • Wysokiej jakości, niezawodnym dźwiękiem i obrazem, dzięki czemu pracownicy służby zdrowia mogą komunikować się, badać, diagnozować, monitorować i leczyć pacjentów wirtualnie,
  • Zapewnieniem bezpieczeństwa oraz prywatności danych pacjentów,
  • Dostosowaniem do wszystkich pacjentów, w tym tych o specjalnych potrzebach w zakresie dostępności oraz niskim poziomie umiejętności cyfrowych.

Program Zoom oferuje rozbudowane opcje bezpieczeństwa oraz gwarantuje łatwość jego obsługi. Umożliwia także łączność z urządzeniami stacjonarnymi, takimi jak np. stetoskopy cyfrowe.

Prowadzenie zdalnej wizyty

Idealnym rozwiązaniem dla pracowników sektora medycznego są interaktywne monitory All-in-One – DTEN, zaprojektowane specjalnie do prowadzenia wideokonferencji w systemie Zoom. Monitory takie posiadają wbudowane wysokiej jakości kamery, mikrofony i głośniki, które w znacznym stopniu zwiększają jakość spotkań z pacjentami. Monitory także dostępne są w różnych rozmiarach (27”, 55”, 75”). Urządzenia te są bardzo łatwe w konfiguracji oraz użytkowaniu. Z łatwością można przenosić je do różnych sal.

Podczas prowadzenia zdalnych wizyt istotną rolę odgrywają również odpowiednie akcesoria. Placówki opieki medycznej oferujące wirtualne wizyty powinny zaopatrzyć swoich pracowników w profesjonalny sprzęt jak np. słuchawki, kamery, czy zestawy głośnomówiące.

Profesjonalny sprzęt do wideokonferencji

Zarówno teraz, podczas pandemii, jaki i w przyszłości wideokonferencje będą odgrywały ważną rolę w leczeniu pacjentów. Dzięki temu branża medyczna zmniejszy koszty, zmarnuje mniej zasobów oraz zwiększy dostęp do opieki zdrowotnej dla wszystkich pacjentów.

Więcej informacji odnośnie sprzętu do wideokonferencji można uzyskać w zakładce Rekomendowany sprzęt oraz mailowo: marketing@acnet.com.pl lub telefonicznie: (+48) 22 863 81 19. Zapraszamy do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.