5 sposobów jak wykorzystać Zoom Webinars do promowania firmy

Jak promować firmę na Zoomie?

Webinaria są dla firm bardzo dobrym narzędziem do prezentowania klientom ważnych informacji i nawiązywania kontaktu z docelowymi odbiorcami. Firmy mogą korzystać z licencji Zoom Webinars, aby przygotowywać prezentacje produktów, szkolenia, konkursy, czy na przykład przekazywać informacje o aktualizacji lub wprowadzeniu nowych produktów. Jak wykorzystać Zoom Webinars do promowania firmy?

Poniżej znajduje się kilka porad, które pomogą w organizacji webinariów na  Zoomie. Dzięki nim dowiesz się jak za pomocą Zooma nawiązać ważne kontakty, przyciągać  potencjalnych klientów i osiągać wysokie wskaźniki wydajności.

1. Przygotuj rejestrację na webinar

Oto kilka technik, które pomogą zwiększyć świadomość marki wśród docelowych odbiorców i rozpowszechniać informacje o firmie.

Udostępnianie rejestracji na webinaria nie tylko daje możliwość zebrania cennych informacji na temat rejestrujących się, ale umożliwia także dodanie przycisków udostępniania w mediach społecznościowych, co pomoże w promowaniu webinaru. Gdy ktoś zarejestruje się na webinar, może udostępnić go na Facebooku, Twitterze, LinkedIn lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Dobrym sposobem, aby upewnić się, że docelowa lista użytkowników weźmie udział w webinarze, jest zaimportowanie listy osób bezpośrednio do zaplanowanego webinaru. Dzięki temu uczestnicy zostaną zatwierdzeni i otrzymają wiadomość e-mail z potwierdzeniem, która przypomni im (i zachęci) do wzięcia udziału.

Sposoby promowania firmy na Zoomie

Chcesz dowiedzieć się, jak zorganizować wydarzenia, dzięki którym wzrosną przychody Twojej firmy? Zapisz się na nasze szkolenie z obsługi Zoom Webinars, aby zwiększyć udział odbiorców i dostarczać treści, których szukają Twoi klienci. Jeżeli potrzebujesz pomocy czy wsparcia technicznego do organizacji takiego wydarzenia online – zgłoś się do nas, a chętnie pomożemy!

Współpraca z partnerami i zaproszonymi prelegentami. Zapraszając prelegentów i partnerów na seminarium internetowe, można dotrzeć do szerszej publiczności poprzez wspólną promocję wydarzenia, które jest organizowane wspólnie. Prelegenci i partnerzy mogą udostępnić link rejestracyjny w swoich sieciach społecznościowych, a Zoom umożliwia skorzystanie ze śledzenia źródeł webinarów. Dzięki temu można dowiedzieć się, ile osób zarejestrowało się na webinar poprzez link zamieszczony przez partnerów.

Transmisja na żywo pozwala dotrzeć do praktycznie nieograniczonej liczby odbiorców, udostępniając webinar na Facebooku, YouTube lub na niestandardowej stronie. Należy pamiętać żeby ktoś z zespołu monitorował transmisję na żywo, odpowiadał na wszelkie pytania i komentarze. Jest to ważne, aby nawiązać kontakt z odbiorcami i przekazywać cenne informacje.

2. Spraw, że webinar będzie interaktywny

Aby widzowie nie stracili zainteresowania należy upewnić się, że webinary są interaktywne i angażujące. Oto kilka funkcji Zoom Webinars, które pomogą stworzyć przyciągający uwagę webinar:

Korzystanie z funkcji pytań i odpowiedzi to świetny sposób na bezpośrednie kontaktowanie się z uczestnikami i odpowiadanie na wszelkie pytania, jakie mogą pojawić się podczas wydarzenia. Bardzo ważne jest, aby webinar był jak najbardziej autentyczny i prawdziwy. Umożliwienie prelegentom odpowiadania na pytania w czasie rzeczywistym przyczynia się do tego poczucia autentyczności.

Ankiety umożliwiają kontaktowanie się z odbiorcami i dostosowywanie treści webinaru do ich zainteresowań. To świetny sposób, aby śledzić, czy odbiorcy zwracają uwagę i czy są zaangażowani w webinarium. Zoom pozwala na wyświetlenie wyników ankiety na żywo, aby ułatwić dyskusję między panelistami i uczestnikami.

Czat podczas webinaru to łatwy sposób komunikowania się z uczestnikami. Umożliwia udostępnianie treści podczas wydarzenia. Zapewnia uczestnikom dostęp do potrzebnych informacji i wywiera trwałe wrażenie. Poza korzystaniem z tych funkcji warto zastanowić się, w jaki dodatkowy sposób można zaangażować odbiorców. Mogą to być na przykład konkursy z nagrodami, prezenty, zapraszanie prelegentów lub niezapowiedziane niespodzianki, które sprawią, że uczestnicy będą chcieli więcej. Im większa kreatywność, tym bardziej webinar wyróżni się na tle konkurencji.

Planowanie promowania firmy

3. Zapisuj cenne spostrzeżenia

Przeglądanie raportów z seminariów internetowych na Zoomie, po wydarzeniu daje kluczowe informacje na temat wrażeń uczestników, które pozwolą poprawić przyszłe wydarzenia. Poniżej kilka najlepszych praktyk dotyczących wykorzystywania tych raportów:

Dzięki wysłaniu ankiety po webinarze można zebrać ważne informacje na temat jego skuteczności. Warto poprosić uczestników o ich opinie na temat webinaru. Zapytać na przykład jak angażujący był webinar, jakiego rodzaju informacje chcieliby jeszcze otrzymać czy jak bardzo byli zadowoleni. Ważne, aby w ankiecie zadać kombinację pytań otwartych, wielokrotnego wyboru i skalowalnych, aby uzyskać pełny obraz doświadczeń uczestników.

Pobierając raporty pytań i odpowiedzi ze swojego webinaru, można zbierać najczęściej zadawane pytania i tworzyć treści marketingowe oraz kolejne webinaria, które będą skoncentrowane na najważniejszych potrzebach klientów.

4. Kontynuuj rozmowę po webinarze

To, że webinar się skończył, nie oznacza, że ​​rozmowa się na tym kończy! Kiedy ktoś zarejestruje się na webinar, niezależnie od tego, czy weźmie udział, czy nie, wykazuje zainteresowanie tematem. Ważne jest aby tym osobom dalej udostępniać treści, które ich interesują.

Planowanie kolejnych webinarów

5. Kontynuuj generowanie leadów po wydarzeniu

Nagrany webinar to treść, którą można wykorzystać na wiele sposobów po wydarzeniu. Webinary Zoom umożliwiają udostępnienie webinaru. Można wymagać od użytkowników, aby rejestrowali się, gdy przeglądają nagranie, dzięki czemu firma może kontynuować przechwytywanie informacji o potencjalnych klientach nawet po zakończeniu webinaru.

Nagranie z webinaru może być również zasobem, którym można podzielić się z zespołem sprzedaży, obsługą klienta lub połączyć z blogami i mediami społecznościowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.