4 nowe funkcje, które poprawią twoje spotkania w nowym roku

Szczęśliwego Nowego Roku! Wchodząc w 2023 rok, nie możemy się doczekać chwili, w której udostępnimy Ci nowe funkcje, dzięki którym pozostaniesz w kontakcie, zwiększysz wydajność i stworzysz wciągające doświadczenia.

Bez względu na to, czy tworzysz własny osobisty awatar, upraszczasz spotkania za pomocą szablonów do spotkań czy tworzysz przestrzeń do nauki z sesją pytań i odpowiedzi, bardzo się cieszymy, że korzystasz z naszych funkcji.

Oto krótka analiza nowych dostępnych funkcji: 

Awatary Zoom

Chcemy, aby spotkania były jeszcze bardziej elastyczne i zabawne, dodajemy więc do naszego zbioru filtrów awatary. Oprócz awatarów zwierzęcych, które swoją premierę miały jeszcze w zeszłym roku, udostępniamy awatary, czyli personalizowane wirtualne postaci, które możesz stworzyć i wykorzystywać podczas spotkań. Dzięki licznym kombinacjom personalizacji możesz wyświetlić swoje „wirtualne alter ego” w oryginalny i zabawny sposób! Awatary naśladują ruchy i mimikę twarzy, dzięki czemu twój obraz jest dynamiczny, a ty nie musisz pokazywać swojej twarzy na wideo; to bardziej angażująca alternatywa dla statycznego zdjęcia profilowego, która sprawi, że spotkania staną się bardziej zabawne i energetyczne.

Awatary Zoom

Awatary świetnie się sprawdzą, jeśli:

  • nie chcesz, aby wszyscy widzieli, jak jesz, ale chcesz pokazać, że jesteś obecny(-a) i zaangażowany(-a)
  • chcesz pokazywać się w sposób bardziej dynamiczny niż statyczne zdjęcie profilowe
  • chcesz zabawić pracowników, którzy przechodzą wdrożenie, podczas zabaw integracyjnych i nieciekawych spotkań.

Awatary są obecnie dostępne w wersji beta Zoom dla wszystkich użytkowników na całym świecie. Wraz z wdrażaniem projektu w wersji beta będziemy go dalej rozwijać, dodając kolejne funkcje twarzowe i więcej opcji dostosowywania przy tworzeniu ludzkich awatarów.

Szablony spotkań

Wszyscy wiemy, że nie wszystkie spotkania wyglądają tak samo – spotykasz się z klientami, projektujesz produkty albo prowadzisz zajęcia integracyjne. Różne rodzaje spotkań wymagają różnych ustawień.

Jednak każdorazowa konfiguracja przed każdym spotkaniem może zajmować dużo czasu. Aby ułatwić ten proces, możesz teraz tworzyć szablony do spotkań, zapisywać je lub wybierać z ich puli; w ten sposób automatycznie zastosujesz odpowiednie ustawienia, które będą dopasowane do twoich potrzeb.

Aby wszystko jeszcze bardziej ułatwić, zapewniamy trzy gotowe do użycia szablony spotkań na rozpoczęcie, w tym: 

  • Duże spotkania: idealne na spotkania całego zespołu lub spotkania ze wszystkimi pracownikami z włączonymi automatycznymi napisami dla wszystkich uczestników; treść takiego spotkania jest automatycznie nagrywana i dostępna do wykorzystania w przyszłości.
  • Seminaria: idealne na firmowe szkolenia lub na zajęcia edukacji wyższej, gdzie konieczna jest ściślejsza kontrola nad uczestnikami; wyłączona jest opcja udostępniania ekranu przez uczestników.
  • Lekcje: odpowiednie do prowadzenia lekcji od zerówki do szkoły średniej z włączoną opcją zaawansowanych ankiet i testów, co przełoży się na większe zaangażowanie i wydajność uczniów, których dostępność szerszego wachlarza opcji mogłaby rozpraszać.

Bez względu na to, czy skorzystasz z naszych nowych domyślnych szablonów spotkań czy stworzysz własne, korzystanie z szablonów spotkań przełoży się na większe poczucie komfortu – wiesz, że zaplanowane jest spotkanie właściwego rodzaju i możesz skupić się na jego treści, a nie zmienianiu ustawień.

Wątek z wiadomościami i reakcje w czacie podczas spotkania

Czat podczas spotkania to istotna funkcja do udostępniania informacji i komentowania w trakcie spotkania Zoom. Aby udoskonalić czat podczas spotkania, w drugiej części tego miesiąca udostępnimy funkcję wątku z wiadomościami i reakcje. Dzięki temu uczestnicy spotkań będą mogli tworzyć wątki z wiadomościami i konsolidować reakcje emotikon w czacie podczas spotkania. W ten sposób lepiej pogrupujesz wiadomości w czacie i określisz, na które wiadomości odpowiadają jego uczestnicy.  

Pytania i odpowiedzi podczas spotkań

Funkcja Pytania i odpowiedzi w Zoom Webinars świetnie zwiększa zaangażowanie uczestników webinaru. Teraz możesz korzystać z tej samej funkcjonalności także podczas spotkań. Funkcja Pytania i odpowiedzi pomaga prowadzącemu zachować porządek – zyskuje jedno miejsce, w którym wyświetla pytania i na nie odpowiada. 

Teraz już nie musisz śledzić całego czatu spotkania, aby mieć pewność, że odpowiedziałeś(-aś) na wszystkie pytania. Z poziomu wyskakującego okna funkcji Pytania i odpowiedzi prowadzący i współprowadzący mogą wyświetlać pytania, odpowiadać na nie lub je odrzucać. Prowadzący będą mieć możliwość określenia, czy chcą, aby uczestnicy spotkania mogli zobaczyć wszystkie pytania, czy tylko te, na które udzielono odpowiedzi.

Funkcja Pytania i odpowiedzi podczas spotkań jest dostępna w kontach z licencją Zoom One Business, Zoom One Business Plus, Zoom One Enterprise i Zoom One Enterprise Plus. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak włączyć funkcję Pytania i odpowiedzi dla spotkań.